כמה חשוב ציון מהירות טוב של שופיפיי?

כמה חשוב ציון מהירות טוב של שופיפיי?

אולי שמת לב לתכונה חדשה הנזכרת בשם “Online store speed” המופיעה בדשבורד שלך בדף
ה-theme ומציגה מספר מ-0 עד 100. עבור חנויות רבות, גדולות וקטנות, המספר הזה יהיה נמוך מאוד. אך באופן מפתיע כשאתה משתמש בחנות שלך בדרך כלל זה באמת לא מרגיש כל כך איטי. 
זה גם די מרגיז כשהקמת חנות חדשה לגמרי, השקעת את כספך בקניית ערכת נושא מובחר, רק כדי לראות ציון נמוך מאוד ולהרגיש שמשהו לא בסדר. אחרי הכל, כשאתה קונה משהו חדש, אתה מצפה שהוא יעבוד!

עם זאת, אל תדאג, כי הדברים אינם כל כך גרועים. אכן כדאי לקחת בחשבון את ציון המהירות, אבל במידת האפשר. אני הולך להסביר כיצד פועל ציון המהירות, למה אתה צריך לשים לב וממה אתה יכול להתעלם, ולבסוף אסביר כמה דרכים קלות לשפר את ציון המהירות שלך.

Shopify Speed Score הוא למעשה Google Pagespeed Insights


ציון המהירות של שופיפיי הם לא משהו ששופיפיי בנו בעצמם, הנתונים ובדיקתם נעשו למעשה על ידי כלי פופולרי מגוגל, הנקרא Lighthouse. זהו כלי חינמי ורוב ממפתחי האינטרנט ומומחי SEO ישתמשו בו כאינדיקטור למהירות וידידותיות של אתר אינטרנט.

זהו כלי טוב לשימוש בעת בניית אתר רגיל שאינו מסחר אינטרנטי. אבל זכור שזה רק רובוט -  הוא מייצר דוחות המבוססים על גורמים כלליים מאוד. יש לקחת בחשבון שלושה דברים:
1. Lighthouse מדרג את החנות שלך באותו קנה מידה כמו אתר תדמית קטן

Lighthouse מודד את המהירות של סוגים רבים ושונים של אתרים ברחבי האינטרנט ומשווה אותם על סמך "שיטות עבודה מומלצות" ספציפיות. הוא לא יודע באיזו פלטפורמה או טכנולוגיה אתה משתמש, הוא לא יודע מה המטרה של האתר שלך.

תארו לעצמכם השוואה בין מכונית קומפקטית למשאית. האחד מיועד לנסיעות קצרות ברחבי העיר והשני להעברת סחורה. לא היית מצפה מהם להיות מסוגלים להתחרות במשקל או ביעילות הדלק.

שופיפיי היא המשאית בתרחיש זה, היא עושה הרבה יותר מאתר ממוצע. בדרך כלל יש לו מאות מוצרים, כלומר הוא צריך לטעון הרבה יותר מידע דינמי בכל עמוד. יש לשופיפיי כלי שיווק שמחוברים אליו, יש לו אפליקציות וסקריפטים. יש לו ממירי מטבעות, רשימות משאלות, חשבונות לקוחות ועוד הרבה.

לאתר שידורג 100 ב-Google Lighthouse אין שום דבר מזה. זה כנראה רק מציג קצת מידע עם תמונות וטקסט, ויש לו טופס יצירת קשר בתחתית. כמעט ואין צורך באינטראקציה עם האתר, ולכן הוא יכול להיות קל מאוד.

אם הייתה לו אפשרות להשוות רק עם חנויות אחרות, היינו רואים מספרים הרבה יותר גבוהים. שופיפיי כן כותבים אם זה מהיר יותר או איטי יותר מחנויות דומות, כך שסוג זה עוזר להבין את המצב האמיתי.
2. זה ציון המבוסס על שיטות עבודה מומלצות, לא מחוון ביצועים בפועל

ישנם כלים המודדים את מהירות הטעינה האמיתית שלך, כגון:
  • https://tools.pingdom.com
  • https://gtmetrix.com
Google Lighthouse וציון המהירות של שופיפיי, לא מודדים את מהירות הטעינה האמיתית שלך. במקום זאת, הם נותנים לך ציון המבוסס על גורמים שונים, כאשר מהירות הטעינה שלך היא רק אחד מהגורמים הללו.הגורמים האחרים שציון המהירות מודד הם האם האתר שלך פועל לפי 'שיטות עבודה מומלצות'.

מהן שיטות עבודה מומלצות? זה בעצם מה שתעשיית פיתוח האינטרנט הסכימה להיות 'הדרך הנכונה' לבנות אתרים. ובאופן כללי הם סדרה טובה של כללים שיש לעקוב אחריהם. עם זאת, זה לא תמיד עובד כשאתה משתמש בטכנולוגיה ייחודית כמו שופיפיי.

שופיפיי עושה דברים קצת אחרת מוורדפרס למשל (ויותר מ-50% מהאינטרנט משתמש בוורדפרס). כל כך הרבה מההצעות ש-Google Lighthouse יציע פשוט לא ניתנות ליישום באתר Shopify.

לשופיפיי יש גם מודל עסקי ייחודי. עם אתר רגיל צריך לרכוש אחסון בשרת. לאחר מכן יש לך גישה לפונקציות שונות של אותו שרת והקבצים שנמצאים בו. לשופיפיי אין את זה מכיוון שהיא מספקת את התוכנה והאירוח כחבילה.

המשמעות היא שלא ניתן ליישם הצעות מסוימות מ-Google Lighthouse. לדוגמה, ייתכן שתראה משהו על זמן התגובה של השרת או מדיניות המטמון, אבל אתה לא יכול לעשות שום דבר בקשר לזה בשופיפיי. כך שלעולם לא תוכל לסמן את התיבות הללו במערכת הדירוג של Google Lighthouse.

למעשה, שופיפיי אפילו עושה חלק מהדברים האלה, אבל הם לא גלויים ל-Google Lighthouse אז הוא חושב שזה לא קורה.
3. לא ניתן לקבל ציון- 100

בגלל הסיבות לעיל, זה ממש בלתי אפשרי לעשות את כל הדברים שגוגל ממליצה לך לעשות כדי לקבל ציון מושלם. אז אל תבזבז את הזמן והכסף שלך בניסיון לייעל דברים כדי להשיג את המספר הזה.

עם זאת, טוב ששופיפיי משווה ל'חנויות דומות'. אלו חנויות עם מספר דומה של מוצרים, מכירות, תעבורה וסטטיסטיקות אחרות.

זה אומר להתעלם מהמספר, אבל שימו לב למה שהם כותבים בפתק ממש ליד- "אותה מהירות כמו חנויות דומות בשופיפיי". אז אתה יכול לקבל מספר של 30 אבל זה יגיד שהמהירות הזו היא ממוצעת עבור חנויות דומות. אם זה המקרה, אין צורך לדאוג.