כיצד מהירות הדף משפיעה על כמות המכירות שלנו?

כיצד מהירות הדף משפיעה על כמות המכירות שלנו?

עלייה מסיבית בתנועה או עומס של עסקאות ומכירות יכולים להיות קריטיים - הן לביצועי החנות שלך והן למהירות הדף, שלא לדבר על תדמית המותג שלך. אבל ניתן להתכונן לעליות הפתאומיות האלה.

ככל שתתעלמו מחשיבות מהירות האתר שלכם, כך תאבד יותר לקוחות לאתר של מתחרה מהיר יותר. מחקר מהירות הדף הנייד של גוגל מראה ששיעור הנטישה של אתר הולך ומחמיר בכל שנייה שלוקח לדף להיטען. ובמאי 2021, גוגל שולחת עדכון לתעדוף אתרים עם נתוני ליבה חזקים (כלומר ביצועי אתר מהיר יותר) בתוצאות החיפוש שלה.

הנושא הזה הוא אחד הסיכונים הגבוהים מתמיד עבור חנויות אינטרנטיות. לכן ריכזנו עבורכם את המדריך הזה.

מהירות הדף

 

מהירות הדף מודדת את הזמן שלוקח לתוכן בכתובת האתר להיטען. מהירות האתר, לעומת זאת, מייצגת את הביצועים הכוללים של האתר שלך. שירות כמו Google PageSpeed Insights יבחן במצטבר זמני טעינה שונים באתר ויקבע את ציון המהירות שלך.


לפנינו ניתוח של 12 מחקרים המשקפים לנו את רצון הלקוחות בנוגע למהירות החנות/האתר:
  • 79% מהלקוחות "הלא מרוצים" מביצועי האתר, נוטים פחות לקנות מהם שוב.
  • 64% ממשתמשי הסמארטפונים מצפים שאתר ייטען תוך ארבע שניות או פחות.
  • 47% מהקונים המקוונים מצפים שדפי אינטרנט ייטענו תוך שתי שניות או פחות.

 

עיכוב בזמן יכול להשפיע גם על המכירות. באמצעות ניסויים בלקוחות, כלי האופטימיזציה של ביצועי האינטרנט Crazyegg גילה כי זירוז דף בשנייה אחת בלבד הגדיל את ההמרות ב-7%.
זה מדהים! אם אתר מרוויח $100,000 ליום, שיפור של שנייה אחת מייצר עוד $7,000 מדי יום! אך גם ההפך הוא הנכון, לקוחות לעולם לא ילמדו להיות סבלניים עם דפים איטיים.

אתרים בעלי טעינה איטית משפיעים לרעה על יכולת החיפוש שלך. בחיפוש בתשלום, למשל, דפי נחיתה איטיים מורידים את ציון האיכות שלך ב-Google AdWords - מה שאומר עלות גבוהה יותר לקליק. מומחי SEO יגידו לך גם שדפים איטיים פוגעים בדירוג האורגני בכל המכשירים. אז, עם הגורמים האלה בחשבון, בואו נדבר על איך ניתן להשיג יותר לקוחות עם זמני טעינה מהירים יותר וביצועי אתר טובים יותר.

במאמר זה נרחיב על 10 דרכים לשיפור ביצועי החנות ומהירויות הדפים, ואלו הן:

  1. חיפוש פלטפורמת מסחר אינטרנטית מהירה
  2. שימוש בשרת מהיר ואמין
  3. שימוש ברשת להעברת תוכן (CDN)
  4. ארגון מעקב הלקוחות שלך עם Google Tag Manager
  5. ביטול חסימת הדפדפן מפני "parser-blocking script"
  6. בדיקה של ביצועי החנות בנייד
  7. שימוש בחלונות קופצים
  8. דחיסה והקטנה של תמונות בגודל ובמספר
  9. שימוש בחכמה ב- "hero sildes"
  10. בדיקת חיוניות של אפליקציות המותקנות על החנות שלך

 

1. חיפוש פלטפורמת מסחר אינטרנטית מהירה

העסק שלך זקוק לפלטפורמת מסחר אלקטרוני שיש בה את התשתית כדי לסייע בזמני טעינה מהירים. בתור סוחרים, עליכםה להשתמש עם הפלטפורמה המהירה ביותר עבור הקונים.

Storfront Renderer (SFR) של שופיפיי הוא שדרוג תשתית חדש שמאיץ את מהירות האתר. אפליקציית זו נבנתה מאפס, ומטרתה היא להאיץ את החנות שלך למהירות האפשרית.

אילו רווחי ביצועים ניתן לצפות?
Storefront Renderer משנה את אופן הגשת בקשות קריאה ומובילה לשיפורי ביצועים בצד השרת של פי 2.5 עד 5 לעומת מהירות הבקשות המבוצעות ללא SFR.

הרווחים הגדולים ביותר בביצועים באמצעות SFR הם בפספוס של נתוני מטמון - אותם מקרים שבהם דף או נתונים מתבקשים אחרים, אינם נמצאים בזיכרון המטמון ויש לאחזר אותם מרמות מטמון אחרות או מהזיכרון הראשי, מה שגורם לעיכובים והאטות.

שופיפיי היא בחירה מצוינת לפלטפורמה שתדאג שהחנות שלך תגיע לשיא פוטנציאל המהירות שלה. החנות המוכרת Rhone Apparel החלה להשתמש ב-SFR באפריל 2020 וראתה שיפורים דרמטיים לעומת החודש הקודם:

  • גידול של 15% בהכנסות
  • עלייה של 17% בשיעור ההמרה
  • ירידה של 12% בעומס העמודים הממוצע
  • ירידה של 37.95% בזמן התגובה הממוצע של השרת
  • ירידה של 3% בשיעור היציאה מדף הכניסה


כיום, כל החנויות ב-Shopify Plus מופעלות על ידי Storefront Renderer.

למרות שמהירות האתר מושפעת מחלקים נעים רבים, אתם יכולים להיות בטוחים ששופיפיי עושה את שלה כדי לספק את התשתית המהירה ביותר. אם פלטפורמת המסחר לא יעילה ומתנהל באטיות, שאר ההצעות הבאות לא יעשו הבדל גדול. על ידי עבודה על הפריטים הבאים ניתן לשפר אפילו יותר את מהירות החנות.

 

2. שימוש בשרת מהיר ואמין

לשרת שהחנות שלכם מאוחסנת בו יש השפעה ישירה על ביצועי החנות, במיוחד במהלך ימים עם תנועה גבוהה ועסקאות רבות.

 בעת בחירת שרת, שימו לב לכמה נקודות:

  • מגבלות זיכרון או רוחב פס להגדלה במהלך מבצעים עונתיים.
  • תנועה צפויה ועומס שיא של משתמשים, על מנת למנוע קריסות עקב עלייה פתאומית במספר המבקרים בחנות.

 

הודות לתשתית מבוססת הענן, ל- Shopify Plus יש זמן פעולה כולל של 99.98%. בנוסף, חלון הראווה בשופיפיי נטען פי 2.97 מהר יותר מפלטפורמות SaaS אחרות. בשיא של Black Friday Cyber ​​Monday (BFCM) 2019, עסקים בשופיפיי עיבדו מכירות של 1.5 מיליון דולר לדקה.

טיפ קטן: לפני כל אירוע מכירה גדול, בקש מספק פלטפורמת המסחר שלך לעזור לך להתכונן לעליות תנועה בלתי צפויות או זרימה גדולה של הזמנות.

נפילות של אתרים הן אף פעם לא קלות להתמודדות, אבל במיוחד עבור חברה של 5 מיליארד דולר במהלך עונת המכירות הגדולה ביותר שלה בשנה. האתר של JB Hi-Fi היה מושבת במשך שעתיים במהלך BFCM עקב בעיות באתר.

כריס לאנג, המנהל הכללי להנדסה של JB Hi-Fi אומר כך: "ראינו אתרי אינטרנט של קמעונאים בעלי פרופיל גבוה נופלים ,כל המדינה יודעת על זה. זה רע ללקוחות, וזה רע למותג. היינו עושים הכול כדי להימנע מזה".

3. שימוש ברשת להעברת תוכן (CDN)


רשת אספקת תוכן או רשת הפצת תוכן (CDN) היא קבוצה של שרתים הפזורים ברחבי העולם.  אספקת התוכן מופצת דרך השרת הקרוב ביותר למיקום שלך, מה שהופך את חוויית המשתמש המקומית למהירה יותר.

מכיוון שיותר אתרי מסחר אלקטרוני הופכים לגלובאליים, CDN - או במקרה של Shopify, CDN כפול - הוא מרכיב סופר חשוב למהירות החנות.

שופיפיי מציעה CDN ברמה עולמית המופעלת על ידי Fastly ללא עלות נוספת. חנויות שופיפיי יטענו במהירות בכל מקום בעולם, כולל ארה"ב, בריטניה, דרום אמריקה, דרום אפריקה, אזור אוסטרליה, ניו זילנד (APAC) ואסיה.

השרתים של שופיפיי מפוזרים בחלקים אסטרטגים ברחבי העולם, כתוצאה מכך חווית המשתמש תהיה מהירה וטובה יותר. 

כיצד פועל ה-CDN של שופיפיי?

 תוכן האתר הוא לרוב הגורם לביצועים איטיים. שופיפיי מודיעה ל-CDN כאשר תוכן האתר (למשל תמונות, JavaScript ו-CSS) משתנה.

בשופיפיי משתמשים במסנן asset_url ומוסיפים אוטומטית מספרי גרסאות לכל כתובות האתרים שנוצרים. לדוגמה, מספר גרסה שצורף לסוף כתובת אתר עשוי להיראות כך: ?v=1384022871. מזהה ניהול הגרסה שנוסף באופן אוטומטי באמצעות מסנן asset_url אומר ל-CDN למשוך את הגרסה הנכונה. ללא מזהה הגרסה ייתכן שלא תראה את האובייקט שאתה מצפה לו לאחר ביצוע שינויים בתוכן שלך, לכן שימוש במסנן asset_url לקישור לתמונה הוא חובה.

 

4. ארגן את המעקב הלקחות שלך עם Google Tag Manager

 

שמירת מידע על לקוחות יכול להוות אסטרטגיה טובה לקידום החנות שלך. אבל, איסוף הנתונים האלה יכול גם להאט את ביצועי האתר שלך. כל תגי המעקב של JavaScript (למשל, עבור ניתוח כללי, המרות, יעדים ומיקוד התנהגותי מחדש) הם לרוב אשמים.

איסוף נתוני לקוחות יכול גם להוות נטל זמן ומשאבים עבור צוותי המפתחים, ה-IT או השיווק שלך. מערכת ניהול תגים (TMS) כמו Google Tag Manager מתמצת את כל התגים שלך לבקשת JavaScript אחת. אם כשל בתג גורם לאתר שלך לרדת, TMS גם עוזר לך להסיר את התג במהירות.

TMS יקטין את מספר הבקשות החיצוניות הנדרשות. זה גם מבצע את הבקשה הזו באופן אסינכרוני (ברקע, נותן לשאר האתר שלך להיטען ללא תלות בתוצאת התגובה).

התרשים מ- ConversionXL להלן ממחיש כיצד TMS מאיץ את זמן טעינת הדף שלך:

 

קטע קוד אחד הוא כל מה שאתה צריך כדי לנהל את תגי החנות שלך ב-Shopify Plus במקום אחד עם Google Tag Manager. למידע נוסף, עיין בהנחיות במרכז העזרה של Shopify Plus.


5. ביטול חסימת הדפדפן מפני "parser-blocking script"


לפני שדפדפן יכול להציג דף ללקוח שלך הוא צריך לעבור תהליך שנקרא ניתוח HTML. אבל סקריפטים מסוג זה קוטעים את התהליך הניתוח: כאשר דפדפן נתקל בסקריפט כזה, עליו לעצור הכול ולהתמקד רק בהפעלת הסקריפט לפני שהוא יוכל להמשיך לעשות משהו אחר.

למרבה המזל, יש תיקון קל וכל מה שצריך הוא התכונה "async" או "defer". לדוגמה:

<script src="jquery.js" defer></script>

ראוי לציין ש-JavaScript עצמו אינו חוסם דפדפנים - האופן בו נטען JavaScipt הוא שקובע אם הוא חוסם את הדפדפן או לא. 

 

6. בדיקה של ביצועי החנות בנייד


מסחר אנטרנטי בנייד מעולם לא הייתה קריטית יותר. 67% מהמכירות בוצעו במכשירים ניידים לעומת 33% במחשבים שולחניים במהלך Black Friday Cyber ​​Monday בשנת 2020. שוק המסחר האלקטרוני הכולל בארה"ב עמד על 39% בלבד. הפער נבעה ככל הנראה מחוויות טובות יותר עם חנויות שופיפיי.

מגמת הקניות במובייל רק תמשיך לגדול - כאשר מכירות המסחר בנייד צפויות להגיע ל-319 מיליארד דולר בשנה עד 2020.

למרות שיעורי הרכישה הגבוהים במובייל, לפי Mobile 1st  הבעיה מספר אחת שמשתמשי סלולר מתלוננים עליה היא דפים איטיים. מטרד על דפים איטיים מדורג גבוה אפילו יותר מקריסות אתרים.

לאחר שגילתה שרוב המבקרים שלה בנייד לא ביצעו המרה, מותג ההלבשה הארגונית Merchology החליט לעצב מחדש את אתר הנייד שלו לחוויית לקוח ברמה גבוה יותר. חודשיים לאחר השקת אתר המובייל, החנות Merchology השיגה עלייה של 40% בשיעורי ההמרה במובייל.

כעת נבאר כיצד נוכל לוודא שהחנות שלנו במכשיר הנייד, הביצועים והמהירות הכוללים של האתר, תואמים או עולים על המתחרים שלך.


א. בדוק ובצע אופטימיזציה של מהירות האתר שלך בנייד

PageSpeed Insights הוא כלי של Google Labs שנותן לך הצעות מותאמות אישית לשיפור ביצועי האתר שלך לנייד. זה גם קורא לרכיבים באתר שלך שמאטים את הדף, כמו CSS ו-JavaScript.

אתה יכול אפילו להסתכל על ביצועי האתר לנייד של המתחרים שלך. לדעת מה לא בסדר באתר שלהם ולהימנע מאותן טעויות בחנות שלך.

כמו כן, הכלי Test My Site של Google יעזור לך לחשב כיצד מהירות האתר יכולה להגביר את שיעורי המכירה שלך בנייד:

 

ב. לאחר מכן, בדוק את מהירות החנות שלך במחשב

PageSpeed Insights ייתן לך גם דוח מחשב, עם הצעות דומות. שוב, השווה את ביצועי האתר שלך לאלו של המתחרים המובילים שלך.

 

ג. קבל ציון מצטבר

GTMetrix נותן לאתר שלך ציון מ-A עד F על מהירות. הוא ממזג נתונים מ-Yslow וגם מ-PageSpeed Insights. הוא גם מציע דוח ביצועים שעוזר לך לנתח בעיות הדורשות אופטימיזציה.

ד. ציין את ביצועי האתר שלך באופטימיזציות סופיות

Pingdom.com  צריך להיות המבחן האחרון שלך. זה יניב את ביצועי האתר שלך (הציון נע בין 0 ל-100%). יש לו גם תכונה שימושית של  “waterfall analysis” שעוזרת לך לזהות אזורים בעייתיים מרכזיים אחרים, חשוב מאוד!

זכור:

כלים של צד שלישי כמו GTMetrix ו-PageSpeed מוגדרים כל אחד בצורה שונה. כלים המספקים תזמון "טעינת עמוד" צריכים לבחור סמן זמן ספציפי אחד - כמו "זמן עד בייט ראשון" (TTFB) - בתוצאות שלהם.

שים לב שכל כלי לבדיקת מהירות משתמש בשיטת ניקוד שונה, כמו שלכל צוות תהיה הגדרה שונה של מהירות אתר טובה. השתמש במבחני מהירות אלה כדי להנחות את קבלת ההחלטות שלך, אך שמור על ראש פתוח. עליך לאזן את מהירות האתר שלך עם בניית ממשק משתמש המייעל את המסע של הלקוח שלך.

כלים אלו לא נוצרו כדי לסרוק ולנתח אתרי שופיפיי. בהמשך נסתכל על הטיפים הספציפיים האלה.

הבה נבחן את הבעיות הנפוצות ביותר של מהירות דפי שופיפיי וכיצד לתקן אותן:

 

7. שימוש בחלונות קופצים 

 

חלון תצוגה מהיר מוקפץ (popup) עשוי להיראות כמו הגיון בריא. חלונות קופצים מציגים מוצר ישירות מדף פרטי מוצר במקום לגרום ללקוח לבקר בדף פרטי המוצר.

בתיאוריה, זה אמור לחסוך ללקוחות שלך זמן להחליט אם הם מעוניינים, אבל למעשה זה יכול לעכב את חווית הלקוח מהסיבות הבאות:

  • זה מוסיף שלב נוסף למסע של הלקוח
  • ניתן ללחוץ עליו בטעות, וזה מתסכל את המשתמש
  • אפשר לטעות בזה בתור דף מוצר
  • חשוב מכך, זה יכול להאט משמעותית את זמן טעינת הדף שלך.

 

חלונות קופצים בדפי מוצרים

popups (בין אם מובנים בתוך ערכת נושא או מאפליקציה) יכולים לפעמים לטעון מראש את המידע מדף מוצר שלם במקרה שמבקר לוחץ על כפתור "תצוגה מהירה".

אבל זו כמות עצומה של נתונים שיש לטעון, במיוחד בדף איסוף עם 20 או 30 תמונות ממוזערות של מוצרים. מיפוי קליקים - כלי מבוסס JavaScript שעוקב אחר היכן משתמשים גוללים או מזיזים את הסמן כדי ללחוץ על דפי האתר שלך - יכול לעזור לך לראות אם הלקוחות שלך משתמשים בכלל בתצוגה מהירה.

כמה אפליקציות שיכולות לעזור:


אנו ממליצים להסיר את התצוגה המהירה אם הלקוחות לא משתמשים בה, או שאין סיבה קריטית אחרת לכך.


איתור

זה אמור להיות קל לראות אם יש כפתור "תצוגה מהירה" בתמונות הממוזערות של המוצרים בחנות שלך. בדוק את התאמה אישית של ערכת הנושא שלך וישנה אפשרות להפעיל או להשבית פונקציה זו.

אם אינך רואה אפשרות זו ב- "התאמה אישית" של הנושא, בדוק אם היא מגיעה מאפליקציה. אם כן, זה אמור להיות ברור כיצד להסיר אותו.

אם שני השלבים הראשונים לא עוזרים, סביר להניח שזה חבוי בתוך הקוד עצמו. במקרה כזה, אתה צריך מפתח שיזהה ויסיר אותו.


פתרון למפתח

השתמש ב-AJAX כדי למשוך את פרטי המוצר ברגע שמבקר לוחץ על הלחצן הקופץ "תצוגה מהירה". לחלופין, שמור קבוצה מוגבלת של מידע מוצר כמאפייני נתונים בפריט רשת המוצר. לאחר מכן בנה את ה-HTML והקפץ באופן דינמי עם JavaScript.

כל אחת מהאפשרויות פחות אידיאלית מהסרת תצוגה מהירה. עדיין יש לטעון את פרטי המוצר עבור כל מוצר. ובכל זאת, זה עדיף מאשר להוריד את כל התמונות והקישורים של המוצר

 

8.דחיסה והקטנה של תמונות בגודל ובמספר

 

שימוש בפיאצ'ר התמונות "קרוסלה" עבור "המוצרים הנמכרים ביותר" בדף הבית שלך יכול לגרום לקצת בעיות מהירות, מכיוון שמידע נשלף מדפי המוצר שלך ומוצג כתמונות ממוזערות.

הבעיה מתחילה כאשר תמונת מוצר נשלפת מדף מוצר בגודל גדול מהנדרש. התמונה הגדולה יותר גורמת לדפדפן של המשתמש להקטין אותה עבור התמונה הממוזערת, מה שמשפיע על זמן טעינת הדף שלך.

פתרון

השתמש ב image size parameters המובנים של שופיפיי. זה יבטיח לך להוריד את התמונה הקטנה ביותר האפשרית תוך שמירה על האיכות. שופיפיי תיקח את גודל התמונה המדויק ביותר לגודל מסך המשתמש.

לאחר מכן הוא מקטין את גודל הקובץ שהורד מה-CDN ומפחית את קנה המידה הנדרש בצד הדפדפן. כל ערכות הנושא שנבנו לשופיפיי מוגדרות כעת לספק את גדלי התמונה המתאימים על סמך גודל מסך המכשיר.

9. השתמש בחכמה ב- "hero sildes"


הצגת סיילדר תמונות ענק בדף הבית זה רעיון נהדר להצגת המוצרים שלך. למרבה הצער, יש חסרון בשימוש בהם. הגודל והאיכות הנדרשים כדי שסליידר כזה ייראה טוב יכולים להגדיל את זמני הטעינה - במיוחד אם יש לך 4-5 שקופיות.


פתרון 

צמצם את מספר השקופיות של דף הבית - או הסר אותן. תמונת אחת, איכותית ומחושבת היטב - עם קריאה ברורה לפעולה - עוזרת למשוך את הלקוחות שלך במהירות, מכיוון שהמוח מעבד תמונה מוחשית פי 60,000 מהר יותר מטקסט.

אם אתה חייב להשתמש בסליידר, פעל לפי השיטות המומלצות של UX. היצמד לשתיים עד שלוש שקופיות והשתמש ב- srcset או ב-Lazy Load.

 

10. בדיקת חיוניות של אפליקציות המותקנות על החנות שלך


אם יש לך 20+ אפליקציות שופיפיי מותקנות בחנות שלך, סביר להניח שאינך משתמש בכולם. אולי התקנת כמה כניסיון, ואז שכחת להסיר אותם. אבל האפליקציות האלה פועלות ברקע, ופוגעות בביצועי האתר שלך.

רוב קבצי הסקריפט/CSS עבור אפליקציות שהורדו באמצעות ה-Shopify Plus Admin מוזרקים ל-<head> של קובץ theme.liquid שלך בתוך {{ content_for_header }}.
ולכן, יש לבצע עיבוד של אפליקציה לפני טעינת קוד אחר.

בכל פעם שתרצו להתקין אפליקציה חדשה, שאלו את עצמכם: "האם הערך המוסף של אפליקציה זו יעלה על ההאטה האפשרית של מהירות הטעינה?"


פתרון 

אנו ממליצים לגייס מפתח שיסיר אפליקציות מיותרות. לאחר מכן בצע מבחני מהירות באמצעות כלים כמו GTmetrix או PageSpeed ​​Insights, או אפילו בדיקה ידנית באמצעות כלי המפתחים של Chrome. לחץ על הכרטיסייה "Network" וטען מחדש את הדף.

 

לסיום

שיפור ביצועי אתרי מכירה באינטרנט לוקח זמן, חשוב לקבל מידע מצוות הפיתוח שלכם כדי להשקיע זמן ומשאבים ולייעל את ביצועי ומהירות החנות. הנתונים והכלים ששיתפנו חשובים מאוד ויכולים לעזור המון.


רוב הטיפים הללו הן "עשה זאת בעצמך". כאשר זה לא אפשרי, תמיד תוכל לפנות אלינו :)
חשוב לשים לב למגבלות הפלטפורמה או התשתית לבניית האתר, ישנן פעמים שלא ניתן לעשות שינויים גדולים בעקבות ההגבלים הללו.